mandag den 7. oktober 2019

Vintersæt til en 2. årig

Jeg har lovet Loan at jeg vil hækle og strikke en vintersæt til hende pige på snart 2 år.
Sættet skulle bestå af vanter, hue og futter til brug i barnevognen når det bliver rigtigt koldt. Loan har valgt Crocodile stitch futter, Pixihue med krave og et par luffer i Kunstgarn fra Hjertegarn i farve 22
Futterne og huen havde jeg opskrift til, men jeg havde ikke rigtigt opskrift til lufferne og kunne ikke rigtigt finde en hvor der også var tommelfinger i. Derfor har jeg kombineret flere opskrifter for at få lavet et par luffer, med tommel og crocodil stitch, så de passede til futterne.

Garnet som Loan valgt var noget jeg havde et par rester af og da jeg kom til den sidste luffe, blev jeg godnok temmelig varm om ørene for var ikke sikker på at jeg havde nok garn til det sidste. Da jeg havde lavet den sidste tommelfinger, var der 1 meter garn tilbage. Det var meningen at jeg ville lave bindebånd til lufferne, men det havde jeg ikke garn nok til, så der er kommet elastik i. Jeg sender et stykke elastik med, så der kan sættes nyt i hvis det der er i nu, bliver for stramt.

Den opskrift jeg har på Pixihue med krave, er til noget andet garn, så strikkefastheden passede ikke helt, derfor har jeg slået 16 masker mere op end til den største størrelse. Jeg har hæklet den sammen i toppen, det har jeg ikke prøvet før, men synes at det blev rimeligt godt.

Nu håber jeg alle ting passer.

I kan finde opskriften på Crocodile stitch HER opskriften er på engelsk
I kan finde opskriften på Pixihue med krave HER
Opskriften på lufferne findes kun i mit hoved, så den kan jeg desværre ikke linke til og der kommer heller ikke en på skrift, jeg har ikke overskuddet til at bruge den tid det kræver, studere jo til sygeplejerske, så der er rigeligt med skriftlige opgaver.



















Ingen kommentarer:

Send en kommentar