lørdag den 12. oktober 2019

ny strikkeprøve = ny cardigan

Jeg har i dag lavet en strikkeprøve (det vigtigste stykke arbejde i et nyt projekt) til en cardigan som min veninde skal have i fødsels- og julegave.
Garnet er det skønne tynde lækre bløde garn fra Blackhill, som hedder Top Fancy Once. Det består af 68 % Cashmere og 32 % silke, det er tyndt men mega lækkert. Farven er nr. 10 og hedder dark nude

Prøven er strikket i ret strik på pind 3½. jeg har 22 masker på 10 cm og i opskriften er strikkefastheden 23 masker på 10 cm. Jeg har regnet mig frem til at hvis jeg laver den et nummer mindre end jeg ellers ville gøre, så skulle den komme til at passe.  Mit arbejde bliver jo større end originalen da jeg har mindre masker pr. 10 cm.

Opskriften jeg skal strikke efter er fra Drops og hedder Song of the sea cardigan

Der er så mange som har spurgt efter hvor jeg har købt den hvide dims, det er en strikkekalkulator fra Prym og kan blandt andet købes hos HOBBII.DK

Jeg er helt vild for at få slået de første masker op, men jeg bliver nødt til at vente. Jeg har lige en opgave som skal laves, når den er lavet og afleveret, så kan jeg slå masker op og komme igang.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar