fredag den 11. oktober 2019

Efterårsdrøm cardigan inspireret af Tilda cardigan begge fra Wadils

Så blev jeg endelig færdig med min skønne lette cardigan. Den har taget meget længer tid at lave en jeg havde håbet på, dels fordi jeg skulle lave et vintersæt til en 2 årig pige og del fordi jeg har brugt det meste af min fritid med hovedet i bøgerne.

Jeg havde lidt problemer med ribkanten, den første blev for løs og for bred, I kan se opslaget HER
Jeg pillede kanten op til første omgang, på 2. omgang strikkede jeg hver 6. og 7. maske sammen samt hver 8. og 9. maske, samt jeg strikkede nogle færre omgange, så den blev både strammere og smallere. Resultatet er blevet godt.

Jeg har som udgangspunkt brugt opskriften på Efterårs drøm fra Wadils inspireret at striberne fra deres opskrift Tilda
Jeg har strikket i to tråde  Brushed Alpaca Silk fra Drops på pind 10 og 12. Jeg har brugt ca 300 g.

Da de fleste striber består af en omgang pr. farve, valgte jeg at føre trådene med op hele tiden, så der ikke blev så mange ender at hæfte. Det betyder så selvfølgeligt at kanten er blevet lidt tyk, men det gør ikke så meget i det her garn. 
Der var mange tråde at holde styr på, 6 farver og to tråde af hver farver, det vil sige at jeg sad med 12 nøgler garn på en gang, derfor blev ærmerne også strikket hver for sig, kunne ikke overskue at sidde med 24 nøgler garn og skulle holde styr på dem. Jeg kunne heller ikke finde ud af at stikke ærmerne rundt, så de blev også strikket frem og tilbage og skulle derfor syes sammen bagefter, ærgeligt for jeg er ikke vild med at sy sammen,  slet ikke når der er strikket i striber.

Jeg kommer til at bruge den her cardigan rigtig meget, det er jeg 100 % sikker på.





















Ingen kommentarer:

Send en kommentar