lørdag den 8. april 2017

3 ugers "dovenskab" er forhåbentligt slut.

Jeg har de sidste tre uger bare sat og gloet på mit strikketøj, har strikket lidt på den lille trøje til mig selv, så lidt på Anelmaiset strømperne, lagt det fra mig og gloet på det igen, haft dårlig samvittighed over at jeg ikke lige har taget mig sammen til at lave strømperne færdige.

Sådan er det jo bare nogle gange, jeg vil gerne sidde og lave noget håndarbejde, for det har jeg det faktisk bedst med, men jeg kan bare ikke tage mig sammen og det er der jo ofte en grund til. Jeg tror ikke jeg er den eneste der har det sådan en gang i mellem, det håber jeg da i hver fald ikke :-)
Min grund den her gang er de skide sokker, jeg har lovet at lave dem til en kollega, ikke fordi jeg synes de er svære at strikke, men presset er at det er et bestillings arbejde og så bliver jeg altså stresset, fordi jeg vil have dem færdig før jeg egentligt er startet og så er jeg blevet brændt af 3-4 gange efter jeg har lavet noget på bestilling, det gør jo også noget ved lysten til at lave en bestilling, især når man bor her i Grønland og det er dyrt at få fragtet garn herop.

 Jeg har mærket det pres andre gange, når jeg har aftalt at lave noget til andre, så nu skal det være slut, jeg tager ikke imod bestillinger mere ( tror jeg da ikke), jeg vil bare lave det jeg har lyst til og i det tempo som passer mig, jeg vil ikke sidde og have dårlig samvittighed over at jeg lige strikker  noget andet, eller sætter mig ved symaskinen en aften.

Men nu tror jeg at jeg har brudt den onde cirkel, nu er jeg endelig kommet så langt på strømperne at jeg skal til at strikke hælen, så ja nu kan det ikke tage lang tid inden de er færdige til aflevering og så skal jeg til at lave min trøje færdig.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar