torsdag den 20. april 2017

En lille elefant

som så blev en del større end jeg havde regnet med.

En kollega til mig er blevet gravid, hun tager snart hjem herfra, så hun og hendes mand skulle da lige have en lille tillykke med graviditeten gave. Jeg besluttede mig for at lave en Lityfa elefant, den skulle være lyserød, for jeg elsker lyserøde elefanter.
Jeg besluttede at hækle den i resten af det lyserøde garn, jeg havde brugt til min mors ægge indsamler forklæde. Tykt bomuldsgarn 55% bomuld og 45% akryl, hæklet på nål 6.

Den blev 20 cm i højden og 33 cm fra snabel til halespids, jeg har brugt en Ikea pude til fyld, der er fyld i elefanten og stødtænderne, men ikke i halen, det skulle jeg måske havde gjort, men kom før i tanke om det, da den var blevet syet på.

Nu håber jeg forældrene bliver glade for den og at den kommende baby ikke bliver skræmt over så stor en elefant.








Ingen kommentarer:

Send en kommentar