torsdag den 13. april 2017

Strømper med udfordringer :-/

Jeg har strikket Anelmaiset strømper et par gange før, men den her gang har de drillet utroligt meget og jeg har været lige ved at opgive, så de har været ualmindeligt lang tid undervejs.

Jeg strikker jo begge strømper på en gang, på to rundpinde, så der er et nøgle garn til strømpe 1 og et nøgle til strømpe 2, det er jo meget logisk og plejer ikke at give problemer, men den her gang var jeg så smart at strikke ½ pind på strømpe 2 med garnet til strømpe 1 :-/ :-/ ikke smart.

og så har garnet bare filtet sig sammen den her gang, jeg synes altså ikke det plejer at være så slemt.


Her går det helt galt med garnet, men jeg har også gang i seks nøgler

Om det er fordi jeg egentligt ikke var helt 100 % opsat på at lave dem at de har drillet så meget, det ved jeg ikke, men nu er de færdige og jeg syntes faktisk at de er blevet meget pæne.

De er strikket i Bingo fra Lana Grossa, 100 % uld, i str. 36, på pind 4,5
Opskriften kan i finde HER

Når man strikker med så mange farver og skrifter tråd så tit, ja så bliver der alt for mange ender som skal hæftes bagefter, Jeg har klaget min nød på min facebook side og har fået det råd at jeg skulle strikke hæfte næste gang, det vil jeg helt sikkert prøve, jeg har fundet en video om strikke hæftning på PaaPinden












Ingen kommentarer:

Send en kommentar