fredag den 28. april 2017

Yoke fra Purl Soho

Er endelig færdig efter 4 måneder på pindene. Det skal så lige siges at jeg altså har lavet en hel masse andet ved siden af, så der er ikke blevet strikket på den hver dag  i 4 måneder :-)

Jeg har lavet den 10 cm længere end originalen, jeg ville gerne at den skjulte min numse, jeg kunne vist godt havde nøjes med 5 cm, kan jeg se nu, ærmerne vil jeg nok også lave lidt kortere, selv om jeg godt nok har strikket dem den længde der stod i opskriften, men strikkefastheden passer ikke helt, så bære stykket gør at det hele er blevet lidt længer end det egentligt skulle. Men jeg syne sikke at den er blevet for stor :-)

Det har faktisk været en meget kedelig trøje at strikke, altså ind til jeg kom til snoningerne, men der var mere kedeligt end spændende i den her trøje.
Snoningerne var slet ikke svære at lave, jeg havde faktisk troet at det var mere kompliceret end det var.

Jeg tror helt sikker at jeg bliver meget glad for den her trøje.

Jeg har strikket den i Drops Alpaca mix, farve 4434, jeg har brugt det meste af 12 nøgler. den er strikket i den største størrelse, 48 inch.
Ærmerne er strikket på pind 3,5, mens resten af trøjen er strikket på pind 4. Det har jeg gjort for at få størrelsen til at passe, jeg er jo ikke lige den mindste mus :-)

I kan finde opskriften HER så vidt jeg ved findes den kun på dansk.








De første snoninger strækker sig over 24 masker, 

U-undværeligt strikkepind, når man laver snoninger

Ikke det bedste billede, men det giver et lille indtryk af hvor lang trøjen er blevet





Ingen kommentarer:

Send en kommentar