lørdag den 24. september 2022

Julesok fra Krea deluxe

 Jeg har hæklet endnu en ting til Krea og loppehjørnet - By Grønning en julesok, hæklet i Organic Wool 2 fra Krea deluxe. I opskriften er der angivet at man kan hækle julesokken enten i to tråde Organic Wool 1 eller en tråd Organic Wool 2. Vi valgte at jeg skulle hækle i Wool 2 og tænkte at jeg så bare skulle have ca. halvdelen af det garn med som er angivet i opskriften, da de i opskriften har hæklet i to tråde Wool 1. Det kan jeg så nu bekræfte at sådan kan man ikke bare lige tænke, vi skulle havde regnet antal meter ud, der bliver brugt i to tråde Wool 1 og derefter regne ud hvor mange g. der skal bruges af Wool 2. 

Da jeg så ikke havde garn nok til at hækle en hel julesok, måtte jeg prøve at regne lidt på det og har forsøgt at hækle en julesok, der er ca. 2/3 størrelse af den originale. Den er hæklet på pind 4,5 som beskrevet i opskriften. Jeg har brugt ca. 90 g grøn farve 45 og knap 50 g hvid farve 01.

Jeg blev temmelig udfordret med at skulle brodere på sokken, da jeg ikke er helt glad for at brodere kors-sting, eller brodere i det hele taget, men det gik, selv om det tog lang tid. Da sokken er hæklet i spiral, vil linjerne altid blive forskudt, som man kan se på bagsiden af sokken, den kan man så bare hænge ind mod væggen. 

Opskriften er i bogen Hæklet Klassisk Julepynt, som kan købes hos KREA OG LOPPEHJØRNET - BY GRØNNING

Garn er modtaget til ophækling af julesok, derfor reklame. 







 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar