tirsdag den 16. august 2022

Woolstocks Irma til min veninde.

 Jeg var hjemme hos min veninde i søndags, hvor vi sad ude i haven og nød solens, mens jeg arbejde på at gøre Woolstocks Irma færdig,  jeg manglede at sy den sammen og strikke halsribben. Min veninde havde ingen ide om at trøjen var til hende, hun var vild med farven og også med selve trøjen, så vild med den at hun var parat til at købe garn og opskrift. Så I kan tro at hun blev vildt overrasket da jeg var færdig, havde taget billeder og rakte den til hende med ordene: værsgo den er til dig :-) 
Hvor er det dejligt at kunne glæde en person med sit hjemmestrikkede tøj, som jeg glædede min veninde med de ord. 

Jeg havde lidt svært ved at tyde hvordan jeg skulle strikke ærmekupplen, jeg kunne ikke helt få tallene til at passe, derfor skrev jeg til Woolstock, fik dog først svar tilbage efter jeg havde lavet ærmerne færdig. Men det jeg misforstod var at ærmekupplen skulle måles LANGS kanten og ikke måle fra indtagningen og op (som jeg normalt måler). Jeg ved at hun er ved at omformulere den del af opskriften, da jeg ikke er den første der har haft udfordringer med det. 

Jeg har strikket trøjen i Adriafil Knitcol farve 89 og har brugt 250 g af denne, manglede dog til de sidste omgange af haldkanten, da jeg lavede dobbeltstrik og italiensk afslutning. Den anden tråd jeg stikkede i var Lana Grossa Colorissimo farve 019, denne har jeg brugt 215 g. Jeg har strikket på pind 12 og 9. 

Du kan finde opskriften HER

Og du kan købe garnet HER















Ingen kommentarer:

Send en kommentar