torsdag den 18. august 2022

Det blev en OMMER.

 Nogle gange sidder tingene bare ikke lige i øjet første gang. Det gjorde det bestemt ikke med den her vælteløve jeg er ved at lave for min datter, hun skal bruge den som barselsgave, så den SKAL sidde lige i øjet. 

Sidste gang jeg hæklede en væltepeter, hæklede jeg runde om den bold der er inden i og det var utroligt hårdt for hænderen, derfor bestemte jeg mig for at hækle to halvkugler og hækle dem sammen om kuglen, lige som det er beskrevet i opskriften fra HOBBII Jeg var bare ikke tilfreds med resultatet, der kommer en meget tydelig og forhøjet kant hele vejen rundt og det synes jeg faktisk ikke er pænt. Jeg kan så også de at de i opskriften har skjult sammenhæklingen med et ballerinaskørt. 

Nu har jeg pillet op og så laver jeg den på samme måde som sidste gang, ved at hækle rundt, mens kuglen er inden i. 









Ingen kommentarer:

Send en kommentar