fredag den 12. august 2022

Sutteklud i lækker blødt bomuld

 Jeg er i Nordjylland på ferie hos min mor og far, min mor fortalte mig om en ny forretning i Sæby, en forretning hvor der blev solgt garn og stof, men også et sted hvor man kunne leje en reol og sælge sine bruge ting eller sit håndarbejde. En forretning lige efter mit hoved som jeg selvfølgeligt skulle ind og se. 

Forretningen hedder Krea- og loppehjørnet og du kan finde hendes Facebookside lige HER og du kan følge hende på Instagram på @Krea_og_loppehjorenet_saeby 
Det er en vidunderlig forretning, som forhandler blandt andet Mayflower garn og garn fra Krea Deluxe.
En forretning der helt sikkert er et besøg værd. 

Jeg faldt i snak med indehaveren Charlotte og fandt ud af at hun mangler nogle der gerne vil hækle forskellige modeller til at udstille i forretningen, det ville jeg selvfølgeligt meget gerne gøre for hende, så jeg fik noget garn og opskrifter med hjem. 

Nu har jeg så hæklet en skøn sutteklud, 
Opskriften er fra #Kreadeluxe og den er strikket i #Kreadeluxe organic cotton. Et virkeligt blødt og lækkert garn at hækle i, det er spundet på en måde så man altid får alle trådene med når man hækler. 

Jeg har brugt farverne: 41 eukalyptus til kluden, der er brugt 1 nøgle af 50 g. Jeg hækler åbenbart lidt mere løst end dem der har lavet opskriften, for jeg havde ikke nok til at hækle fm. kanten på kluden. 
Til hovedet og den sidste række på kluden har jeg brugt farven 03 sart gul, hvor jeg har brugt lidt over ½ nøgle. Til kanten på kluden og butterfly er der brugt farve 36 armygrøn. Næsen er farve 10 varm rosa og øjnene er farve 30 brun.










Ingen kommentarer:

Send en kommentar