tirsdag den 7. september 2021

Strikkeprøver til to babydragter

 Jeg er jo så heldig at min søn og svigerdatter er begyndt at bestille babyting, det har jeg ventet meget længe på. 

De har lige bestilt to heldragter, en varm i til at bruge i barnevognen og en til bilen, altså i to forskellige tykkelser. 

Min søn var vild med Monday suit fra PETITEKNIT og meget gerne i en blå, så måtte jo finde noget garn i gemmerene og lave en strikkeprøve. Valget faldt på Arwetta Classic, fra Filcolana. Garnet har jeg købt af en på FB. Strikkeprøven passede, farven er godkendt, så nu skal jeg bare i gang og være færdig inden januar. 

Min svigerdatter ville gerne at jeg strikkede Selmas Sovedragt også fra PETITEKNIT , gerne i en neutral farve, så de kan bruge den hvis de får flere børn. Igen var jeg i mine garn- gemmer og fandt noget garn fra Lana Grossa som hedder Bingo, noget garn jeg faktisk købte da jeg var på Grønland for 4 år siden. Farven er Beige, igen passede strikkeprøven, selv om jeg i første omgang lavede den i glatstrik, men jeg fandt da heldigvis ud af min fejl, inden jeg var helt færdig med strikkeprøven, farven blev også godkendt. Denne dragt skulle også meget gerne være færdig inden januar. 

Begge strikkeprøver er målt før og efter vask. 








Ingen kommentarer:

Send en kommentar