lørdag den 18. september 2021

Hæft tråd, når du skal brodere på dit hækletøj/strikketøj

 Måske kender du allerede denne, synes jeg, fede fantastiske måde at hæfte/sikre din tråd på, når du skal brodere på noget af dit håndarbejde. 

Jeg har altid haft svært ved at få hæftet tråden, ofte har jeg lavet en knude, men været bange for at det ville gå op på et tidspunkt.  Nu har jeg lært hvordan jeg skal gøre, så det ikke kan gå op. 

Jeg starter med at ligge garnet dobbelt, derefter tråder jeg nålen med denne dobbelttråd, derved får jeg en løkke i den ene ende. Nålen føres igennem håndarbejdet og derefter igennem løkken ( jeg har forsøgt at vise det på billederne) tråden strammes og dermed bliver tråden låst. Herefter broderes det ønskede, i det her tilfælde, ansigt på en kanin, som så blev lidt skæv, hvilket også har sin charme. 

Jeg slutter så med at hæfte tråden i kanten af arbejdet, der hvor hovedet skal syes på kroppen, så det ikke bliver til syne. 








Ingen kommentarer:

Send en kommentar