torsdag den 26. august 2021

Nyt garn, min søster tvang mig til at købe det ;-)

 Min søster viste mig den mest fantastiske garnbutik i Aalborg.  Det er en lille bitte butik, fyldt med håndfarvet garn. Ja du læste rigtigt, der er KUN håndfarvet garn i butikken og det er butikkens indehaver som selv farver garnet. Den hedder Handdyed og ligger på Bispensgade 22, 9000 Aalborg, indehaveren hedder Charlotte Spangner. Hun har også en onlinebutik, den finder du lige HER , hvor hun også sælger knapper og du kan finde gratis opskrifter der passer til det garn hun sælger. 

I en lille del af butikken er der et outlet rum, hvor der hænger udgåede farver og kvaliteter, og så er der også en kurv med rester som man køber efter vægt. Det var i denne kasse jeg fandt mit nye garn. 

Rund om i butikken ligger og hænger der modeller som er strikket op i hendes garner, jeg faldt over en oversize trøje, strikket i det garn som hedder: Den behårede, bestående af 78% kid mohair, 13 % merino og 9% Nylon, 200m/ 100g. Jeg forelskede mig i modellen Just do it som passer perfekt over en kjole. Jeg skulle bruge ca. 350 g til trøjen og fandt 370 g i den fantastiske outlet kasse, altså kunne jeg få flere farver til trøjen i den kasse, end hvis jeg skulle købe hele bundter garn. DET syntes jeg altså er genialt. 

Der var også en kæmpe kurv med forskellige knapper, her faldt jeg over nogle lyserøde knapper med guldglimmer, dem købte min søster til mig, en lille tak for  hjælpen gave.

Min søster ved hvordan jeg har det med lækkert garn og havde glædet sig til at vise mig denne skønne butik, hun siger at det var en fornøjelse at se mit ansigtsudtryk, da jeg fik øje på butikken, og se hvordan mit hjerte næsten stoppede af begejstring. 
Så hvis du elsker lækkert håndfarvet garn, gerne vil betale for kvalitet, og du er i eller i nærheden af Aalborg, så gør dig selv den tjeneste at besøge den skønne butik. 

Jeg er på ferie hos mine forældre og har desværre ikke pind 10 med herover, ellers var jeg straks gået i gang med at strikke den, nu må det vente til jeg kommer hjem, så jeg fortsætter med at strikke på min Zipper jacket. 








Ingen kommentarer:

Send en kommentar