fredag den 20. august 2021

French marked bag, nu med for og rem

 Jeg var i mine gemmer for at finde for til French marked bag, jeg fandt noget stof jeg har købt i Panduro, stoffet var egentligt tænkt til masker, men jeg opgav undervejs, da det ikke var nemt at sælge hjemmesyede masker og jeg ikke selv kan bruge så mange. Men nu er stoffet blevet brugt til noget fornuftigt. 

Jeg var meget i tvivl om hvilken hank jeg skulle sy på, om den skulle være lys eller sort og om der skulle en eller to hanke på. Mit valg faldt på den sorte hank og at der kun skulle en på. 

Da min taske er lidt større end den i opskriften, måtte jeg til at regne lidt for at finde ud af hvor stort mit for skulle være. bunden blev god nok, men siden(røret) blev for lille, anden gang blev det lidt for stort i både omkreds og længden, kunne jeg se da jeg havde fået det syet fast på tasken, men ikke større end det godt kan gå. 

Foret er syet med franske sømme, det er første gang jeg har prøvet at sy dem, det var ikke så svært som jeg havde troet at det var. Foret er syet fast på toppen af tasken med symaskine, og i bunden af tasken med hånden. 

Tasken er strikket i Jutegarn fra Søsterne Grene, opskriften på French marked bag finder du hos PETITEKNIT en meget nem opskrift og nemt mønster. Jeg har brugt knap 5 nøgler og strikket på pind 5.

Jeg kan desværre bagefter jeg har syet foret i, se at jeg har syet mit mærke skævt i.. øv øv, men jeg piller altså ikke det hele op igen. Nogle gange må tingene godt være lidt uperfekte. 

Nu skal tasken pakkes ind og med til Nordjylland på mandag, så jeg kan få den afleveret til min veninde inden hendes fødselsdag. 









Ingen kommentarer:

Send en kommentar