lørdag den 14. august 2021

French Marked Bag

 Det er ingen hemmelighed at jeg er VILD med Petiteknit´s opskrifter, også de sidste hun har lavet på tasker. 


Da jeg første gang så hendes French marked bag, var min første tanke at den taske var lige sådan en taske min veninde Lene ville elske. Så jeg tænkte at jeg da måtte strikke sådan en til hende, det har jeg nu gjort, nu mangler der bare at komme for i og hanke på, men det må vente til i morgen, hvor jeg er hjemme hos mig selv igen (lige nu passer jeg min datter og svigersøn´s kat og lejlighed).

Jeg har strikket tasken i Jutegarn fra Søsterne grene, i en svag grøn farve. Jeg har strikket på pind 5 og brugt 4,5 nøgle jutegarn. Bunden måler 26 cm og selve mønsteret måler og 26 cm, så lidt større end den originale opskrift. Jeg skal så lige hilse og sige at det er VILDT hårdt for hænder og skulder at strikke i det garn.

Jeg ved endnu ikke hvilket for der skal i, jeg må i gemmerne og finde noget stof der passer. Hanken har jeg købet hjem fra Søsterne Grene. Jeg tror der kun kommer en rem i, men det har jeg ikke helt bestemt mig for endnu. 

Du kan finde opskriften på French marked bag lige HER Det er en supernem taske at strikke, det sværeste er nok opstarten på strømpepinde med få masker. 










Ingen kommentarer:

Send en kommentar