onsdag den 20. januar 2021

Garn til svigersøns fødselsdagsgave

 Min svigersøn fyldte 30 år d. 7. januar, han kan ikke holde fest endnu og ville derfor heller ikke have gaver endnu. Han er svær at købe gave til, så derfor spurgte jeg ham om han kunne tænke sig en hjemmestrikket sweater, især til jagtturene, det ville han gerne. Han valgte Zipper sweater fra Petiteknit og Hyrdegarn i Marineblå fra Hjelholts uldspinderi. Han blev målt på alle leder og kanter, så jeg er sikker på at lave den rigtige størrelse. 

Nu er garnet kommet hjem, det er blevet vundet op i nøgler og jeg skal i gang med at lave strikkeprøve inden jeg starter op på sweateren. Den bliver spændende at strikke. 

Jeg startede med at vinde garnet op ved mit køkkenbord, men det blev for bøvlet, kunne ikke komme i køleskabet, fnuller over hele køkkenbordet, så flyttede det over i vinduskarmen, og så måtte jeg have krydsnøglen på en plade som lå på skødet af mig, det fungerede ok. Jeg har en meget lille lejlighed, så mulighederne er ikke så store. 

Opskriften kan i finde HER

Garnet kan I finde HER








Ingen kommentarer:

Send en kommentar