onsdag den 20. januar 2021

Fishtail vest til mig

 Jeg er blevet vild med veste, som så mange andre, derfor har jeg strikket denne skønne vest til mig selv.  Den blev færdig i går aftes og skal lige have et bad inden jeg kan tage den i brug. Jeg glæder mig til at bruge den. 

Kraven er lige lang nok i nakken synes jeg, den er strikket de 13 cm som der står i opskriften, heldigvis kan den bukkes ned uden at det gør noget og hvis den ikke bukkes ned, så varmer den godt helt op i nakken og jeg behøver ikke have et halstørklæde på under jakken.

I opskriften strikkes for og bag stykket hver for sig, men jeg er ikke stor fan af sammensyninger, så derfor har jeg strikket vesten rundt og først delt den ved ærmegabene. Jeg har strikket det hele på en gang og har derfor haft gang i tre nøgler garn på en gang. Det er for at være sikker på at alle stykkerne bliver lige lange at jeg strikker dem alle sammen på en gang. 

Jeg har anskaffet mig en hækle/hakkenål til mine knitpro wire, den bruger jeg til at samle masker op med, det er meget nemmere end at strikke dem op synes jeg, og så er de nye masker over på wire med det samme, jeg skal bare bytte hæklenålen ud med en strikkepind. 


Opskriften er fra Drops og hedder Fishtail vest du kan finde opskriften lige HER

Garnet er Lana Gatto Everest farve nr. 10046 Powder, købt hos SMUKSAK garnet er 95% Uld og 5% Viscose, et virkeligt lækkert garn. 

Vesten er strikket på pind 5 og jeg har brugt 14 nøgler (700g) til en str. XXXL.



















Ingen kommentarer:

Send en kommentar