fredag den 5. juli 2019

Lilli kjole i Baby merino

Jeg har  endnu engang været testhækler for Granny´s Design , den her gang har jeg hæklet Lilli kjolen, en sød kjole med snydeskørt og hårbånd til, jeg har ikke pyntet den med blomster, som den er i opskriften, jeg har heller ikke brugt satinbånd i livet, da jeg ikke havde noget hjemme i den rigtigt farve, i stedet har jeg hæklet et bånd i samme garn som blondekant og hårbånd.

Hun har prøvet at gøre som i nogle Amerikanske opskrifter, hvor man regulere størrelsen på tøjet, ved at ændre på størrelsen af den nål man hækler med. Jeg har hæklet på nål 3 og det kommer til at svare til en str. 1 år.
Altså bruges der ikke hæklefasthed, men når man finder garn skal det passe med løbelængden og så ser man hvilken nålstørrelse man skal bruge for at få den størrelse man ønsker.
Jeg har hæklet kjolen i Infinity hearts Baby merino fra RITO, knapperne var nogle jeg havde liggende. Jeg har brugt 4 nøgler af den blå og en rest af den røde.

Jeg skal helt klart prøve at lave kjolen med en større nål.

Ærgerligt at jeg ikke lige kende en pige på 1år som mangler en kjole.










Ingen kommentarer:

Send en kommentar