lørdag den 27. juli 2019

Magic loop, på den hårde måde

Jeg har indtil nu ikke kunne forlig mig med at bruge Magic Loop, derfor har jeg brugt 2 små rundpinde i stedet, når der ikke kunne bruges en rundpind eller når jeg strikker strømper.
Men nu har jeg lært det på den hårde måde.

Jeg har været på ferie i Nordjylland hos min søn, havde selvfølgeligt pakket strikketøj og ekstra pinde til mine wire, da jeg viste at jeg ville begynde på ærmerne inden jeg kom hjem.
Selv om jeg ikke fik strikket så meget som håbet, så kom jeg da til den ene arm, men ak og ve jeg havde taget to sæt nr 3 pinde med i stedet for et sæt 3 og et sæt 3½, så var gode råd jo dyre, hvis jeg skulle forsøge på at blive færdig med trøjen til min datter.
Derfor har jeg nu lært mig at strikke med Magic Loop og det første ærme er næsten færdigt.

Når jeg er færdig med den her trøje, skal jeg strikke en mere til hende, i samme garn, efter samme opskrift, men bare i en lysere grå.

Garnet er 100 % chasmere købt hos Garnudsalget.dk opskriften er købt samme sted og hedder Wanderling jeg har dog ikke fulgt opskriften 100 % ændringerne kan I læse om HER




Ingen kommentarer:

Send en kommentar