søndag den 14. maj 2023

Sengeslange Del 1

 Jeg skal være bedste igen her til Juli, de kommende forældre har købt en kurveseng på hjul og til denne seng har de bestilt en hæklet sengeslange. 

Jeg har målt den indvendige omkreds i sengen og den var 213 cm, altså skal sengeslangen være 213 cm, det er altså laaaaangt, især når man som jeg har valgt at hækle den på nål 2,5,  så den bliver så tæt som muligt. 

Så nu ved jeg godt hvad jeg skal lave af håndarbejde det næste stykke tid. 

Jeg har taget udgang i en opskrift hos RET VRANG

Jeg har taget ud til jeg havde 94 m, og omkredsen er så vidt jeg kan måle 37 cm. Jeg gik efter en omkreds på ca. 35 cm, så det passer jo ret godt. 

Jeg har fundet en hel masse garnrester i "drenge" farver, da det er et lille drengebarn der kommer til verden. Der er også fundet nogle nye nøgler frem, men jeg vil tilstræbe at bruge resterne først. 









Ingen kommentarer:

Send en kommentar