lørdag den 6. maj 2023

Ice Cream Squares færdig.

 Jeg er blevet færdig med tæppet til min venindes mor. Jeg har brugt hele dagen i dag på at hækle det sammen, valgte nemlig at hækle det sammen og ikke sy det sammen som der står i opskriften, jeg synes faktisk at det er blevet meget flot og så gik det væsentligt hurtigere end at sy det samme med maskesting. 

Jeg har hæklet det sammen ved at ligge firkanterne sammen vrang mod vrang, jeg hæklede fm i de yderste maskeled og sørgede for ikke at stramme men at gøre løkken lidt løs. 

Tæppet et kommet til at måle ca. 140 x 120 cm og det vejer ca. 1050 g. Det er strikket i dobbelt tråd, med Drops Alpaca på strømpepind 5 og hæklet sammen også med dobbelt garn men med nål 4,5. 


Opskriften er også fra Drops og hedder Ice Cream Squares, du kan finde opskriften lige HER

Tæppet ender i Findland for det er nemlig der min venindes mor bor, håber inderligt at hun bliver glad for det og det kan holde hende varm i mange år fremover. 

Jeg tror faktisk at jeg kan mønsteret i søvne nu, efter at have strikket 20 firkanter med samme mønster. Det har været sjovt at stikke på strømpepinde igen, for det er faktisk længe siden , der er lagt kærlighed i hver enkelt maske. 














Ingen kommentarer:

Send en kommentar