fredag den 30. december 2022

Stoppeæg

 Min søn bruger uldsokker hele vinteren og han slider utroligt meget på dem, så huller i sokkerne er et stort problem. Min søn har ikke bare smidt sokkerne væk, når hullerne var blevet for store, men fået hans bedstemor til at stoppe dem for ham, det er jeg faktisk lidt stolt af. 

Jeg er selv begyndt at slide mine strømper på hælen, især de kompressions jeg bruger på arbejde, derfor har jeg investeret i et stoppeæg. Derfor fik jeg på et tidspunkt en hel bunke hullede sokker med hjem fra sønnen og jeg brugte ugen op til jul til at få stoppet både hans sokker, et halsrør i moskusgarn og mine egne arbejdsstrømper.  Der var dog lige et par sokker jeg opgav at stoppe, da hullerne var blevet alt for store, så nu har knægten fået besked på at ligge sokkerne til side til stopning inden hullet bliver alt for stort. 

Jeg var så heldig først i december at få fingrene i en hel pose stoppegarn, købt i Kirppu Søborg til 30 kr., så nu har jeg masser af garn til at stoppe strømperne med. 

Mange vil måske sige at det ikke kan betale sig at stoppe strømper, men når nu kompressionsstrømperne koster lige omkring 150 kr. pr. par, ja så mener jeg altså godt det kan betale sig og så er det faktiske også en hyggelig beskæftigelse. Jeg skal bare lige øve mig lidt mere for er bestemt ikke verdensmester til det, endnu. 











Ingen kommentarer:

Send en kommentar