søndag den 18. december 2022

Ballonsweater med perler

 Jeg havde bestemt mig for at den næste trøje jeg skulle strikke til mig selv, skulle være Ballonsweater fra PETITEKNIT, strikket i lækkert håndfarvet garn fra JANET EKBØL, 75% Merino uld og 25% Angora og med perler på forsiden. 

Jeg er startet op på trøjen, jeg er nu kommet så langt at jeg er ved at strikke ryggen. Jeg må indrømme at jeg ikke er HELT tilfreds med halsen, jeg synes den er meget løs og slet ikke sidder så tæt som på billedet i opskriften. Halsen har jeg strikket på pind 3, med har åbenbart ikke stikket stramt nok. Jeg overvejer at sy strikke-eleastik i halsen til sidst. 

Om lidt skal jeg så til at tage en stor beslutning, en beslutning jeg er begyndt at tænke over allerede nu. Hvilke perler skal jeg strikke ind på forstykket og hvordan skal jeg strikke dem ind ?
 

Skal jeg vælge de perlemors perler jeg har eller skal jeg vælge de mere bling bling perler jeg har?
Skal der strøes perler ud over hele forstykket eller skal jeg lave en trekant af perler, med spidsen af trekanten nedad? 
Ja der er mange beslutninger der skal tages når man vælger at lave en trøje med et tvist ud over hvad opskriften foreskriver. 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar