tirsdag den 16. februar 2021

Cashmere hue

 Jeg har strikket endnu en tubehue i Chasmere Once (100 % Cashmere), fra Blackhill garn, jeg har købt garnet hos Garnudsalg.dk jeg har brugt lidt af resterne fra den trøje jeg strikkede til min datter i samme garn og så har jeg købt nogle nøgler af den mørkebrune hjem. Jeg synes selv at huen er blevet super flot med striber på den ene side og helt ensfarvet på den anden side. Så kan man jo vende den som man har lyst til 

Ribkanten er strikket med dobbeltstrikket rib, den er nok blevet lidt til den stramme side, næste gang vil jeg lave ribkanten lidt anderledes. Jeg vil også slå op med Judys magiske opslag så er jeg fri for at samle masker op når jeg skal strikke huen sammen til sidst. 

Jeg har slået 116 masker op på pind 3, har strikket et rør på 50 cm, lagt vrang mod vrang, vredet det inderste lag, så "toppen" bliver snoet, men der er stadig hul. Jeg har strikket det inderste og yderste lag sammen og til sidst strikket 5 cm rib, i dobbelt strik som på denne Video.  Næste gang vil jeg ikke strikke lagene sammen, men strikke dobbelt strik, ved at bruge de inderste masker til vrangmaskerne og de yderste til retmaskerne, ved ikke om det kommer til at virke, men det skal prøves. 

Jeg har strikket en hue til min datter i efter samme metode. den kan I se lige HER

Huen passer til en hovedstørrelse på 53 - 54 cm. Jeg har brugt 56 g.















Ingen kommentarer:

Send en kommentar