torsdag den 19. november 2020

Raglan påsatte ærmer

 Når jeg strikker trøjer og kjoler nedefra og op, hvor ærmeren skal strikkes på med raglan indtag, synes jeg tit at de første mange omgange trækker helt vildt i garnet mellem trøjen og ærmerne, jeg synes det er svært at have alle maskerne på en rundpind. Det er som om at der først er når men er kommet et godt stykke op af skulderne at maskerne fordeler sig nemt på hele pinden. 

Derfor har jeg denne gang prøvet at fordele maskerne på to rundepinde. jeg deler midt i begge ærmer, så jeg har et halvt ærme, forstykke og et halvt ærme på den ene rundpind, på den anden har jeg så et halvt ærme, bagtykket og det sidste halve ærme. Den her gang har jeg ikke problem med at der bliver et træk ved overgang mellem ærme og trøje, nu ligger alle masker pænt glat på begge pinde. 

Jeg håber i forstår hvad jeg mener, for havde faktisk lidt svært ved at sætte ord på det problem jeg har haft i mange år. 







Ingen kommentarer:

Send en kommentar