lørdag den 30. marts 2019

Afkortning af ærmerne på bølgetrøjen

Den sidste trøje jeg strikkede, var bølger fra ByAmstrup jeg havde lavet ærmerene alt alt for lange, så derfor gik jeg på jagt på nettet for at finde en måde at afkorte ærmerne på, jeg fandt siden Hobbittens StrikkeMasker som har en rigtig god beskrivelse af hvordan man kan gøre det.

Jeg har nu kortet ærmerne af med 2 bølger og strikket en ny ribkant i, man kan ikke se det overhovedet og jeg er glad, selv om jeg nok har taget lidt for meget af og ærmerne er blevet, ja ikke for korte, men de kunne godt havde brugt 3 cm mere.  Men nu kommer jeg i det mindste til at bruge trøjen, det ville jeg ikke havde gjort med de lange ærmer der var før.

Jeg havde ikke fået den første rundpind sat i de rigtige masker hele vejen rundt, så måttebruge en ekstra rundpind, til at samle maskerne op med efterhånden som jeg fik pillet op,

Da jeg sidder og arbejder med ærmet opdager jeg at der er et sted foran på trøjen, hvor jeg ikke har fået strikket begge tråde ( trøjen er strikket med dobbelt tråd),  så bliver nød til at fiksere den tråd ellers kan den jo begynde at løbe, så jeg har syet den fast, ved at tage et stykke garn, hæfte det på bagsiden, stikke den gennem løkken på den løse tråd og hæfte igen op bagsiden.








Ingen kommentarer:

Send en kommentar