mandag den 11. september 2023

Sophie Shawl næsten som opskriften foreskriver

 Jeg var jo kommet til at købe nyt garn hos GAIA GARN det ene nøgle jeg købte var et nøgle Cassiopeia i røde nuancer, der er 150g i et nøgle så nok til et Sophie Shawl. 
Da garnet ikke har helt den samme strikkefasthed og løbelængde som det er er brugt i opskriften, bestemte jeg mig for at tage ud og ind på hver 4. pind, så det ikke blev så langt som det originale. 

Mit færdige sjal måler 42 cm på det bredeste sted og er ca. 180 cm langt. Altså er det bredere og kortere end dem i opskriften. 

Jeg er vild med dette smukke farveskiftende garn i 100% uld. 
Jeg har strikket på pind 4½. 
Der var ikke meget garn til overs, så igen kom min krydderivægt mig til gode. 

I går nåede jeg også at få lavet strikkeprøve til Sweater no. 20.













Ingen kommentarer:

Send en kommentar