torsdag den 7. september 2023

Siddeunderlag til bålsted 3. og sidste del

 Jeg hæklede til kl. 2 i tirsdags, for jeg havde en tid i vaskehuset onsdag morgen kl. 8 og jeg SKULLE bare være færdig med alle 8 siddeunderlag så jeg kunne få dem filtet på en gang. 

Nu er det her garn ikke det nemmeste at filte, så tænker der må være andet i det end bare uld. 
Jeg filtede dem  to gange på 60 grader, med hoppebolde og tennisbolde sammen med. Der var 4 siddeunderlag i hver maskine. 

Garnet er fra en tæppefabrik og jeg har hæklet på nål 8.

Før filtningen målte siddeunderlaget 48 cm og efter filtningen var de 43 cm, de træstupper som de skal bruges på er ca. 40 cm i diameter. 

Nu er de filtet og tørret og så mangler de bare at blive afleveret, det bliver de sidst på måneden, for der skal jeg til Nordjylland igen. 









Ingen kommentarer:

Send en kommentar