mandag den 21. december 2020

Sådan samler jeg masker op langs kanten

 Jeg har altid syntes at det er svært at samle masker op langs kanten, enten til ærmerne, stolpelukninger eller andet. Det har især været svært ved det projekt jeg har gang i lige nu, nemlig en September Jakke til min veninde, som bliver strikket i tre tråde. 

Derfor har jeg valgt at samle maskerne op med en hæklenål, en hæklenål uden skaft, så jeg kunne samle maskerne op med krogen og tage dem over på strikkepinden i den anden ende. 
Jeg tror jeg skal have købt en hæklenål/hakkenål til mine knitpro wire, så kan jeg jo bare skifte over til strikkepind når alle maskerne er samlet op. 

Jeg bruger samme metode når jeg samler masker op langs hæleflappen, når jeg strikker strømper. 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar