mandag den 4. februar 2019

Bølger ByAmstrup, med start problemer.

Jeg kom hjem fra arbejde en søndag eftermiddag, hele dagen på arbejde havde jeg glædet mit til at skulle hjem og starte på en trøje til mig selv, trøjen Bølger , om morgene havde jeg fundet opskrift, garn og strikkepinde frem, så det eneste jeg skulle når jeg kom hjem fra arbejde, var at lave mig selv en god kop kaffe og så lige lave en forhadte strikkeprøve på pind 9 som foreskrevet i opskriften, inden jeg kunne gå igang med en trøje som jeg har haft så meget lyst til at lave til mig selv i rigtig lang tid. Men ak og ve, strikkefastheden passede ikke, jeg lavede en ny strikkeprøve på en pind 10, den passede HELLER IKKE, jeg ejer ikke en pind 11, så prøvede lige en pind 12 og så sad strikkefastheden lige i skabet, fedt nok, jeg havde så bare ingen rundpinde eller strømpepinde i str 12, heller ikke i 11, så kunne ikke engang starte på ribben.
Måske sidder I så nu og tænker, jamen når du skulle 3 nummer højere op i pinde, bliver det så ikke en meget åben/løs trøje, men nej det synes jeg faktisk ikke, det er jo en trøje som jeg alligevel skal have en top eller andet inden under på grund af bølgemønsteret.

Så endnu engang kan jeg konstatere at det er MEGET MEGET vigtigt at lave en strikkeprøve inden man går igang med at strikke.

Jeg måtte så i byen og købe nye strikkepinde, så jeg endelig kunne komme igang med min trøje, men en ulykke kommer sjældent alene, jeg sidder og læser opskriften igennem, der står noget om at hvis man ikke overholder strikkefastheden, skal man være opmærksom på at det ikke er sikker man har garn nok, ville derfor bestille et par ekstra nøgler garn hjem hos Rito.dk hvor jeg har købt garnet, jeg kunne ikke forstå at den farvekode på mintgrøn som stod på mit garn, nu hed lilla tåge ??? jeg fandt så ud af at jeg havde købt Drops SKY istedet for Drops AIR, der havde jeg så også forklaringen på hvorfor min strikkefasthed var så meget ved siden af, løbelængden på SKY er så noget længere end på AIR, så jeg satser på at jeg har nok. Jeg må vurdere når jeg kommer længer hen i forløbet om jeg har garn nok og så må jeg jo bestille noget hjem, der strikkes med to tråde, så tror jeg kan skjule det hvis jeg ikke kan få samme lot nummer.
Jeg har så også lært at der ikke findes en strikkepind nr 11 :-)

Nu skal der slås masker op til ærmerne og så skal jeg altså igang med den trøje.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar