tirsdag den 9. oktober 2018

Hvor mange projekter har du egentligt gang i ?

Ja det spørgsmål plejer at give mig dårlig samvittighed, jeg brude jo gøre en ting færdig at gange, burde jeg ikke? men det gør det altså ikke længerer, jeg ved nu at det er den måde jeg arbejder på med mit håndarbejde, det er den måde jeg finder mest afslapning i at lave håndarbejde, jeg kan godt lide ikke at være "bundet"  men jeg måtte alligevel lige tænke lidt over det  inden jeg svarede: jo altså jeg har gang i 2 sy projekter,  6 reparations projekter, 3 hækler projekt, 5 strikke projekter og et enkelt perle projekt, som jeg har haft liggende i kassen i snart 9 år, gad vide om det nogen sinde bliver færdigt?

 Nå ja og så lige alle de projekter jeg ikke er helt startet på endnu, dem som jeg har garn eller stof til og som bare er inde i mit hoved, men stadig kan nå at ændre sig, inden de bliver sat igang.

Nogle vil nok mene at det er mange og nogle vil endda mene at der er FOR mange, men ikke for mig, jeg har det godt med at have gang i flere ting, jeg har det godt med at kunne lave ting efter humøret, altså lige efter hvad jeg har lyst til i dag, om jeg vil strikke, hækle eller sy. De projekter jeg nok har mindst lyst til at lave, det er absolut reparations projekterne, det er nok noget af det mest kedelige, især når det er mit eget som skal reparere.

Her får I lige en liste ( med billeder) over mine projekter.

Et par nye løbetidsbukser til Bertha, de første jeg lavede var brede imellem benene, så de falder af hele tiden, det skal nås inden hun kommer i løbetid igen.

Et forhæng til min datter og svigersøn, det skal lukke rodet inde i deres gennemgangsværelse.

Jeg skal forsøge at stoppe skaderene efter møl angreb i mit halstrøklæde af merinould, tror jeg lukker hullerne med sytråd og dermed forhindre maskerne i at løbe yderligere.

Jeg SKAL redde min moskus-cape, jeg har noget restgarn til at ligge, så der skal bruges megen tid på at "sy" nye masker og samle enderne så maskerne ikke løber.

Min vinter jakke er skredet i syningen på ryggen, jeg vil prøve at sy et bånd på ( det I kan se til højre) det skal syes på langs ryggens midterlinje, langs den nederste kant og langs kanten på ærmerne.

Den her kjole har jeg kun haft på en gang og det var for at prøve den, jeg var nær aldrig kommet ud af den igen, derfor skal der syes en lynlås i siden og der skal laves et nyt ærme, da det er skredet i syningen, da jeg kæmpede mig ud af den.


Den her trøje skal have et støttebånd langs begge forside kanter. Knapperne hænger/hiver meget i maskerne og det ser simpelthen så dumt ud, så de skal have noget støtte i form af et bånd, for at trøjen skal blive ens i begge sider, skal der bånd i begge sider.

Den her kjole er min datters, den er for stor til hende, så den skal syes ind, hvis jeg kan.

Jeg er ved at hækle jule/bestik strømper i andre farver end jeg plejer, en bestilling jeg har fået, den er snart færdig.

En lille hæklet karklud, det har jeg altid gang i. godt projekt at tage med i vaskehuset, bussen, toget m.m

Mit tilfældigheds tæppe, det har fået lov til at ligge stille længe nu, det må jeg snart have gang i igen.

Et sjal i mohairgarn, DET har godt nok lagt længe i ufo skuffen

Den sidste botanical yoke pullover til min veninde. ( jeg har lavet en i sort og en i brun til hende)

Trøje til min kollega, den her er på pind 9 og den passer med strikkefastheden, så den skal nok komme til at passe hende.

Den her trøje er strikket på pind 8 som der står i opskriften, men strikkefastheden passer ikke, så den bliver for lille til min kollega, den må blive solgt som str. M på et eller andet tidspunkt.

Et par strømper, endnu en ting jeg altid har på pindene.

Hmmm ja det her projekt har jeg startet for mange år siden, en eller anden dag tager jeg mig nok sammen til at få det lavet færdigt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar