lørdag den 15. september 2018

Løbetidsbukser til Bertha

Min søn og svigerdatter spurgte om jeg ikke ville sy et par løbetidsbukser til deres bulldog Bertha, selvfølgeligt ville jeg det. Jeg fik tilsendt et billede af de bukser hun var vokset ud af, med mål på og så fik jeg også målet på hvad hendes omkreds om maven var nu.
Ud fra billede og mål her jeg lavet et par bukser til hende, af nogle stofrester jeg havde liggende.

Jeg havde også noget sort velkro liggende, der var lim på bag-siden, en ret kraftigt lim, men jeg turde ikke stole på at det ville holde i længden, efter vask og ryk m.m, så jeg besluttede at sy det fast også. En meget dårlig beslutning, min symaskine gik helt i koma, den begyndte at drille med undertråden. Jeg fandt ud af at det var fordi nålen blev utroligt klistret, så tråden måtte hænge fast og derfor gik undertråden helt i hård-knuder. Nu er både nål og overskydende velkro smidt ud.

Det lange stykke rundt om maven var blevet lidt for langt, så på de næse par, skal det stykke være 4-5 cm kortere og så skal de være smallere mellem benene.

Jeg har lovet at lave et par mere, så de har to par at skifte imellem og så har min søn ytret ønske om et par som er helt specielle, hvor der går et elastik op rundt om halsen, hmm det må vi så se om han får.

.






Velkro med lim på bagsiden, det er nu smidt ud. 









Her ses det tydeligt at stykket er for langt. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar