tirsdag den 28. august 2018

En lille sovende ræv

Jeg har hæklet en lille sød sovende ræv, en af mine kollegaer skal til navngivnings fest og ville hellere give en hjemmelavet bamse end en købe bamse, så hun spurgte mig om jeg ville hækle en ræv, selvfølgeligt ville jeg det, satte mig til at lede efter en opskrift på en ræv og forelskede mig i denne sovende ræv fra Eserehtanin, opskriften er på engelsk.

Ifølge opskriften skal det sort på snuden syes på bagefter, men jeg har hæklet de sidste 5 omgange af snuden med sort garn i stedet for, det synes jeg bliver pænere.

Da jeg havde lavet hovedet og maven blev jeg lidt betænkelig, da maven er meget meget mindre end hovedet, men når det hele bliver samlet, bliver den altså bare super sød.

Nu håber jeg at min kollega kan lide den og  den lille baby får sig en ynglings-bamse :-)

Jeg tror ikke det bliver sidst gang jeg hækler den ræv.

Jeg har brugt et nøgle orange (1494) Mayflower cotton 8, en rast hvid og en rast sort.
Den er hæklet på nål 3 og måler 19 cm.












3 kommentarer:

  1. Hej

    Har du lavet lukkede omgange? :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Sille
      Jeg er ikke helt klar over hvad du mener med lukkede omgange, men jeg kan fortælle at jeg har hæklet i spiral. altså er hver omgang ikke startet med en lm og afsluttet med en km. Jeg har bare hæklet derud af.

      Slet
    2. Okay. Lukkede omgange er netop det med at slutte med km og starte med lm :)
      Men tak!

      Slet