søndag den 17. september 2017

Sælskinds taske

Min kollega og nabo, havde købt et stort flot sælskind, i en grøn nuance. Hun ville gerne om jeg kunne sy en taske til hende af det, meget gerne magen til den skindtaske jeg lige har syet til mig selv. I kan læse om den HER og HER

Mønsteret blev lagt på og efter at havde flyttet rundt på mønsterdelene et par gange, fik jeg plads til det hele, den ene lynlåskant skulle dog syes sammen af to dele.

Hun ville gerne have en ring i hver side så hun kan sætte en lang skulderrem med karbinhager i, den har hun selv hjemme i Danmark. Det vil sige at der skulle sys et par ekstra stykker sælskind i siderne, for enden af lynlåsen. Pyha DET gav problemer, først måtte jeg ri den på i hånden, ellers kunne jeg ikke holde det hele på plads, hårene gør at delene glider meget nemt fra hinanden, så ville  min maskine bare ikke sy i alle de lag, den kunne åbenbart ikke gribe undertråden, så det blev bare et langt sting hen over de mange lag. Jeg gjorde alt, skiftede nål to gange, trådede maskinen om, mange gange, til sidst ændrede jeg trådspændingen og det hjalp, men det var godnok lige før jeg ikke kunne opfylde hendes ønske.




Hankene var hellet ikke nemme at få på, man kan jo ikke sætte dem på med nåle og det er også meget svært at markere hvor de skulle sidde, man kan jo ikke tegne med en kuglepen hvor de skal sidde, så kom jeg på at jeg kunne tegne med mit stof kridt, jeg lagde mønsteret på , hvor jeg havde klippet hul der hvor hankene skulle sidde og så tegnede jeg med kridtet. Hankene er lavet af resterne fra min egen taske, altså resten af en 3/4 lang læderjakke.



Tasken er foret med sort hørstof, den har en inderlomme med lynlås.  For at stykkerne ikke skulle skride for meget når jeg syende den sammen, hæftede jeg delene sammen med hæfteklammer, som jeg så selvfølgeligt fjernede bagefter.
Tasken er nu afleveret til min kollega og hun blev mega glad for den. Jeg må også sige at jeg selv er meget tilfreds med resultatet.











Ingen kommentarer:

Send en kommentar