lørdag den 27. august 2016

Filte futter til drengene og deres mor

Min sommer kollega, en Paamiutter som er flyttet til Danmark med mand og børn, men som har været hjemme i Paamiut hele sommeren for at arbejde, var vild med mine filte futter og bestilte et par til hver af hendes drenge og sig selv.
Jeg smed alt hvad jeg havde i mine hænder og gik straks i gang med at lave dem til hende, da hun skal hjem til Danmark på torsdag.

Jeg havde for ikke så længe siden bestilt skolæster hos FILTEABEN og de kom heldigvis den dag jeg var færdig med drengenes futter, moderens havde jeg lavet og filtet.
Men hold nu op det er svært at få de skolæster ned i skoen, der skal god nok trækkes og slides noget for at få den helt ned, om det er fordi jeg har lavet åbningen for lille eller om det bare er så svært, det ved jeg ikke.
Jeg synes jeg har læst et sted at skolæsterne kan gå med i vaskemaskinen, hvis de kan det, så kommer de det næste gang, for at spare mine stakkels hænder.
Jeg har skrevet til Filteaben, for at høre hende om de kan. Det kan de godt, men hun vil ikke anbefale det, da flamingoen bliver hård og krymper, efter flere gange i vaskemaskinen, så der er ikke andet at gøre, end at bakse med at få læsten ned i den våde sko.

Opskrifterne til skoene kan i finde HER og HER

Jeg ved ikke om i har fundet ud af det, men jeg kan godt være noget af en nørd, og jeg elsker al mulig udstyr til mine hobby´s.
Igen i dag er jeg blevet begejstret over noget at mit gear.. jeg har vundet garn op, til en hat jeg skal strikke og filte og hold da op det er bare såååå meget nemmere end at sidde og gøre det i hånden, når man har en garnvinde og et krydsnøgleapperat.

Min nye symaskine glædes jeg også over hver gang jeg ser på den og når jeg sætter mig ved den, I har ikke set så meget fra den endnu, men det kommer, jeg skal bare lige have de nye trykfødder med posten, som jeg har bestilt hos Kjærgaard symaskiner , det er blandt andet en glide trykfod, som skulle være perfekt til skind, havde nogle store udfordringer da jeg syede min sælskindstaske, den kan i læse om HER












Vupti efter ikke ret mange minutter er der 3 nøgler garn. 

skolæster i alle størrelser.

Den her kan mange ting,

Min elskede nye symaskine

Min gamle men trofaste overlocker



Ingen kommentarer:

Send en kommentar