tirsdag den 3. marts 2015

Nem strikket karklud

Jeg havde brug for en pause fra større projekter, havde brug for at lave noget der blev færdig med det samme, så var i bomulds gemmerne og fandt et nøgle multifarvet Ægyptisk bomuld, køb hos min garnpusher på tilbud. Samt nogle rester af 8/8 bomuld.  Lige sådan noget jeg godt kan lide at lave karklude af, de bliver så dejligt tykke og er nemme at tørre af med.

Jeg vil nemlig strikke nogle karklude, da dem jeg har købt for mange år siden efterhånden er ved at være godt slidte.

Jeg fik to ud af det multifarvede,  strikket i falsk patent, hvordan man gør det kan I se på Drops videoen her . De måler 17 x 20 cm, måske lige i underkanten, men det finder jeg ud af når jeg får dem i brug og så  kryber de jo lidt i vask, vasker altid mine karklude ved 95 grader. Næste gang jeg strikker karklude, vil jeg prøve at lukke af i rib for at se om det bliver lidt pænere og får en mere fast kant.

Den sidste i 8/8 bomuld kom til at måle 20 x 20 cm.

Jeg har slået 53 masker op og brugt pind 3,5.











Lækkert bomuld, der er nemt at strikke af.



Mine gamle karklude, de er vist ved at have udtjent deres værnepligt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar