torsdag den 26. marts 2015

Mundservietter

Jeg har for et par år siden, hæklet mundservietter til min søn. Han og min svigerdatter bruger dem meget, så de 10 jeg lavede dengang, er faktisk for lidt. Så da Mayflower solgte deres bomuld 8 til kun 10 kr bundtet, skyndte jeg med ned for at købe nogle nøgler i grøn.
Jeg kunne selvfølgeligt ikke få fat i den samme grønne farve, men den jeg kunne få ER blevet godkendt af knægten og jeg har nu lavet 10 mere til dem.

De er hæklede som ganske almindelige oldemorfirkanter. Der kan næsten blive to mundservietter ud af en nøgle, hvis jeg havde lavet dem med 11 omgange i stedet for 12, så ville der være blevet to ud af et... det ved jeg så til en anden gang.

Jeg var ude på en lang travetur igennem skoven her den anden dag og kom forbi en skråning  der havde samme grønne farve som mit garn, den var dækket af mos, hold da op et dejligt syn.




Servietten til venstre er den gamle og lidt lysere 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar