lørdag den 11. august 2018

Musikalsk elefant

Jeg er faldet fuldstændigt for zhaya design opskrifter, hun laver simpelthen de sødeste bamser.

Jeg har allerede lavet en grøn Stummelchen, nu har jeg også lavet hendes Musical_elephant.

Elefanten var ikke helt nem at lave. Efter opskriften skal man hækle snablen rundt om snoren på musikboksen, men det kunne jeg simpelthen ikke få til at fungere, så jeg trævlede det hele op, hæklede så snablen og puttede så snoren til musikboksen igennem senere, ikke helt nemt at få skult knuderne nede ved håndtaget, men med lidt tålmodighed og bøvlen, så lykkedes det.

Musikboksen skal hækles fast inde midt i hovedet, her skal man så huske at hækle omkring snoren på den rigtige side så den kommer ud af hovedet, jeg gjorde det at jeg hæklede en luftmaske, så der kom et lille hul, hvor snoren går igennem, også for at snoren ikke skal slide garnet over.
I opskriften hækles musikboksen fast i omgang 21, men jeg har hæklet min fast i omgang 17, det passede bedre med den musikboks jeg havde. Så når man laver den skal man lige huske at ikke alle musikbokse er ens, så man skal tilpasse efter den man selv har.
Jeg skulle nok havde lavet en lidt længere løkke at hæfte musikboksen med, da den trækker lidt i garnet, så der kommer en lille indhulning i baghovedet af elefanten.

Den er hæklet i Bumbo bomuldsgarn på nål 2,5. Jeg har brugt næsten 2 nøgler af 50 gram.

Jeg synes selv at den er blevet super sød og jeg skal helt sikkert have bestilt nogle flere musikbokse hjem, så jeg kan lave flere elefanter i forskellige farver.








Opgav at hækle rundt om snoren. 











Musikboksen trækker i baghovedet på elefanten














Ingen kommentarer:

Send en kommentar