mandag den 15. januar 2024

Cables sweater scarf

 Jeg har strikket det flottest og mest atypiske sjal. Det er en blanding af et sjal og et sweater. 

Opskriften har jeg fundet hos KnitaTude og den hedder Wrapped up in cables Sweater Scarf, du kan finde opskriften HER

Jeg har strikket det i Double Sunday fra Sandnes garn i farven 2650 på pind 5 og 8. Jeg startede med at strikke ribkanten på pind 4, men jeg syntes at det blev alt for tæt, så jeg skiftede til pind 5, hvilket jeg er mega glad for nu. I stedet for at trævle op og vinde garnet op, strikkede jeg den nye ribkant af den der var blevet for tæt. Jeg har brugt knap 450 g. 

Det færdige resultat blev 231 cm langt og ca. 38 cm bredt, jeg har IKKE vasket og blokket det og det kommer jeg heller ikke til. Jeg har nemlig pakket det ind og sendt det videre ud i verden til en veninde som skal have det i gave. 
















Ingen kommentarer:

Send en kommentar