fredag den 10. november 2023

Nissehue til barnebarnet

 Sidste år strikkede jeg en nissehue til mit barnebarn Herman, i løbet af året har Herman fået en lillebror, så jeg måtte selvfølgelig strikke endnu en nissehuse, så Aksel også har en nissehue til jul. 

Jeg har brugt opskriften fra Petiteknit til begge huer. Jeg har strikket på strømpepinde, engang imellem er det dejligt at sidde med strømpepinde og høre den velkendte klirren af pindene mod hinanden. 

Jeg har lavet kvasterne lidt forskelligt. 

Der er sat et 2 cm bredt eleastik i kanten. 

Til Aksels nissehue har jeg brugt Mayflower Easy Care Merino uld, strikket på pind 3,5. 
Farverne jeg har brugt er Nr. 046 Kirsebær knap 50g og 001 Hvid en rest på ca. 20g.
Løbelængde 50g = 185 m. Strikkefasthed: 20m x 40p = 10x10 cm.

Nu skal nissehuen pakkes i kufferten, så den kan blive afleveret her i weekenden. Glæder mig til at se den på. 










Ingen kommentarer:

Send en kommentar