søndag den 4. april 2021

Zipper Man til min svigersøn

 Jeg er næsten færdig med trøjen til min svigersøn, det har taget lidt længer tid at strikke den end jeg havde regnet med. Ikke fordi den er svær at strikke, men fordi jeg ikke har haft så megen strikketid og fordi det har været lidt hårdt for hænder, skulder og nakke at strikke. 

Nu mangler jeg kun at give den et bad og sy lynlåsen i, når den på et eller andet tidspunkt kommer med posten. Jeg troede jeg havde en i mine gemmer (der har jeg rigtig mange) men men men dem jeg havde på 35 cm, var sorte og IKKE blå, derfor jeg bestilt en hos PETITEKNIT. Jeg skulle havde tjekket for længe siden om jeg havde en lynlås der passede, for nu har hun påskeferie, så der går i hvert fald 14 dage inden den kommer :-(  Jeg har tjekket både hos Stof2000 og Stof og Stil, men de har ikke de antik lynlåse som jeg vil have. 

Jeg har brugt lidt over 10 nøgler Hjelholt Hyrdegarn, som består at 43% Falklands Merino, 43% Gotlandsk Pelsuld og 14% Mohair.  Jeg har strikket på pind 5. Ribkanter på ærmerne og nederst på kroppen har jeg strikket med pind 4½.  Kroppen har jeg strikket 75 cm lang, da min svigersøn er temmelig høj. Jeg har strikket den i en str. M, da han ikke ønskede ret meget positive ease/ bevægelsesrum.

Jeg er ikke helt tilfreds med mit arbejde, jeg kan se at min strikkefasthed har ændret sig da jeg gik fra at strikke frem og tilbage til at strikke rundt. Normalt holder jeg strikkefastheden uanset hvordan jeg strikker, men ikke denne gang, jeg tror det har noget med garnets tykkelse at gøre, men er ikke helt sikker. 

Du kan finde opskriften på Zipper man HER

Du kan købe Hyrdegarn fra Hjelholt HER Farven hedder Marinblå og har nr. 08










Ingen kommentarer:

Send en kommentar