søndag den 25. april 2021

Endelig fik jeg taget mig sammen til at sy lynlås i Zipperman

 Nu har jeg endeligt langt om længe fået syet lynlåsen i Zipper sweater til min svigersøn. Det har jeg godt nok taget tilløb til i meget lang tid (ca. 1½ uge) men nu skulle det være, simpelthen fordi jeg skulle hen og spise hos dem og ikke kunne få mit til at komme uden den færdige trøje. 

Han blev super glad for den og den passede bare perfekt. 
Han har en overvidde på 107 cm og er 112 cm om maven, han ønskede ikke at trøjen blev alt for løs, altså positive ease skulle ikke være for stor, derfor strikkede jeg en størrelse M til ham.  Længden på den færdige trøje er 75 cm, da han er en meget høj mand, så derfor er armene også strikket længere end i opskriften, ca. 72 cm.

Jeg har aflukket med dobbeltstrik og Italiensk aflukning på ærmerne og nederste trøjekant. I kan finde en video på hvordan man gør HER

Der findes også hjælpevideoer til Opstarten på SweaterBELÆGNINGMONTERING AF LYNLÅS  jeg har selv set disse videoer undervejs, for at være sikker på at jeg fik gjort det rigtigt. 

Jeg har brugt lidt over 10 nøgler Hyrdegarn fra Hjelholts uldspinderi, farve 08 Marineblå, garnforbruget er til strikkeprøver og trøjen. 

Lynlåsen er købt hos Petiteknit. 

Nu har jeg næsten 200 g garn tilovers, som jeg ikke helt ved hvad jeg skal bruge til, har tænkt lidt på at lave en hue som matcher trøjen, men tænker også lidt at det bliver en meget tyk hue. Jeg må i tænkeboks og finde på noget. 

I kan finde opskriften på Zipper Sweater Man HER  hvor I også kan købe lynlås. 

I købe garnet HER











Ingen kommentarer:

Send en kommentar