søndag den 9. december 2018

Endnu et par sokker til knægten

Den her gang har jeg strikket et par sokker til knægten i sort meleret MorAase garn, de er en str. 43.
Den her gang har jeg lavet en rib kant for oven på ca. 5 cm, resten af sokken er strikket i glatstrikning, godt nok ikke lige det knægten havde bestilt, men mon ikke det går ? jeg sender dem til ham og så ser vi hvad han siger, om de er ok eller om han bedst kan lide dem hvor hele skaftet og oversiden er strikket i rib.

Jeg har slået 52 masker op på pind 3½, strikket 16 cm skaft, strikket over halvdelen af maskerne for at lave en hælflap ( 28 rækker) når jeg strikker hælflappen strikker jeg 4 ret i begyndelsen og slutningen af alle pinde,  taget ind til kilehæl, hæklet 15 masker op på begge sider af flappen, taget ind på hver anden omgang til der er 49 masker, strikket foden til den er 20,5 cm hvorefter jeg har lavet en stjernetå,  strikkede 2 sm, 5 ret omgangen ud, strikkede 5 omgange, 2 sm, 4 ret omgangen ud, 4 omg ret,  osv. De er strikket på to rundepinde, begge par på en gang. Jeg har brugt 110 g.

Posten er ikke nået frem med det første par endnu, så venter lige lidt med at starte på det 3. par, til han har fået dem og prøvet dem, mere så jeg er helt sikker på at de passer ham.

Han har en del jeg har strikket for nogle år siden, men der er slidt hul på hælen og under foden af dem. Min mor har lovet at strikke nye fødder i dem og dem hvor der kun er hul på hælen, strikker hun bare en ny hæl. Dejligt at hun gider.







Ingen kommentarer:

Send en kommentar