torsdag den 29. november 2018

Varme sokker til knægten

Jeg har strikket varme sokker af Mor Aase garn til min knægt, han er murer og han fryser om fødderne, så han mente at jeg godt kunne gå igang med at strikke nogle sokker til ham.

Jeg har slået 52 masker op på to rundpinde nr. 3½.
Skaftet er 16 cm, hælflappen 28 rækker, jeg har hæklet 15 masker op i hver side af hælflappen, strikket 20,5 cm fod og til sidste taget 3 masker ind, så jeg havde 49 masker. Det skulle kunne gå op i 7 så jeg kunne lave en stjerne tå, ved at strikke  masker sammen, 5 m ret, 2 sm, 5 m ret, pinden ud. o.s.v. Foden måler ialt 28 cm.

Nu skal sokkerne pakkes og sendes til knægten, så han kan holde sine fødder varme. Jeg har lovet ham at lave flere til ham, men jeg skal lige have hæklet to Gurli Gris, til min søns tidligere dagplejemor, min søn er i dag 28, så det er efter hånden mange år siden han har gået i dagpleje, men jeg snakker stadig med hans dagplejemor engang imellem.








Ingen kommentarer:

Send en kommentar