lørdag den 25. juli 2015

Unik spadseredragt

Jeg har en skøn hæklet spadseredragt liggende herhjemme, det er min moster der hæklede den engang sidst i 60érne. Hun døde desværre først på året og derfor har min mor og anden moster været ved at rydde op i hendes hus, de fandt denne skønne dragt og deres plan med den var at trævle den op og bruge garnet til noget andet... ak og ve hvordan kan man få den tanke???

Min moster har lagt så meget arbejde i den, den er hæklet i 100% uld, garnet er Edelweiss fra Sønderborg garn, mønsteret er musling mønsteret og der er sat for i, et virkeligt flot stykke håndarbejde. Størrelsen er 34, så den er meget lille og man skal godt nok være meget tynd om livet for at kravle i den. Hvordan jeg kan vide det er en str. 34, jo min datter kravlede lige i den og hun er en str. 34.

Jeg bestemte mig for at tage den med til København for at finde ud af om den kunne sælges i en genbrugsbutik og evt. hvad man kunne få for den.

Jeg besøgte først FN92 da ejeren af denne butik kommer fra min fødeby, han var enig med mig i at det var et stykke meget flot håndarbejde, men det han sælger i sin skønne lille butik, er mest brudekjoler og selskabskjoler, han anbefalede mig at besøge Carmen som ligger på den anden side af gaden, skråt over for hans butik. Hun syntes også at det var et flot stykke håndarbejde og var overbevist om at hun sagtens kunne sælge jakken, men mente dog at hun ville få meget svært ved at sælge nederdelen, da der ikke findes ret mange piger i den størrelse. Derfor kunne hun ikke give så meget for sættet, da hun jo også skal tjene på det, så jeg vil selv prøve om jeg kan sælge det, jeg skal bare lige finde den rigtige side at gøre det på.

Hvis nogen af jer kunne tænke jer at købe sættet kan i sende mig en besked med foreslag til en pris, så må vi se om vi kan blive enige.

 Knapperne er metal og jeg har nogle ekstra knapper liggende.









Ingen kommentarer:

Send en kommentar