mandag den 15. juni 2015

Ændring af eksisterende opskrift

Jeg har haft min Filtet pung med på arbejde og en kollega til mig ville gerne lave en selv, dog ville hun gerne have den uden spidserne og med lynlås i stedet, så måtte jeg jo ligge mit hoved i blød og prøve at finde ud af hvordan det kunne lade sig gøre. Det måtte jo være noget med at starte med lidt mindre masker og så tage langsomt ud i den ene siden.

Jeg synes selv at resultatet er blevet ret godt  og Rikke var også meget tilfreds med det, lige det hun havde tænkt. I kan finde opskriften på den  redigerende pung Her Den originale opskrift kan i finde HER

Jeg har her i weekenden lavet to med lynlås, en stor med trykknap og en lille med trykknap, disse håber jeg på at få solgt når jeg skal på et mini begagerums-marked sammen med en veninde om et par weekender. Hvis de ikke bliver solgt der, sætter jeg dem til salg på Amioamio.

Til de lilla har jeg brugt uldgarn fra Netto, 50 g = 92 meter. 20 m og 28 p = 10 x 10 cm på pind 4, til den lille pung har jeg brugt Soyagarn fra Netto.

Målene står under billederne.


Inden sammen syningen

Inden filtning

Efter filtning, inden montering.

18 x 12 cm


10 x 11 cm



16 x 12 cm






Ingen kommentarer:

Send en kommentar