søndag den 5. januar 2014

Brænde skal der til, for at holde varmen

Jeg har brændeovn og plejer at købe de der færdige briketter, fordi det er nemmere for mig, men i år har jeg fået en masse brænde forærende af mine forældre. De havde en masse gamle træer i deres have, der var blevet fældet, så min far havde skåret det meste i rette størrelser, men han har ingen motorsav, så de tykkeste stammer var ikke blevet savet over.
Jeg har fået lovning på at måtte låne min venindes kæreste, hans motorsav og savbuk, men han arbejder ret meget og ofte har han fri når jeg er på arbejde. Så i fødselsdagsgave fik jeg af min veninde en savbuk, den manuelle sav har jeg selv, så nu skulle bukken bare samles og jeg kunne gå igang med at save brændet selv. Så ville jeg også få varmen to gange af det samme stykke træ.

Så dagen i dag er brugt på at samle savbuk, lidt svært når man er ene om det, men det lykkedes. Så ikke nok med at jeg fik min fødselsdagsgave samlet, så fik jeg også brugt fødselsdagsgaven fra min søn, nye skruetrækkere.
Jeg er meget glad for praktiske gaver og samler på godt værktøj, samler ikke kun på det, bruger det altså også.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar