tirsdag den 21. februar 2023

Et tæppe der skal sendes til Finland

 Min veninde har bestilt et strikket tæppe til hendes mor, tæppet skulle være i 100 % alpaca, da det er et lækker blødt og varmt garn og så skulle det være blåt, da moderens yndlingsfarve er blå. 

Vi blev enige om at jeg skulle strikke Ice cream squares i to tråde Drops Alpace farve 6790. 

Jeg er nu godt i gang med at strikke de 20 firkanter som skal til, jeg har fået strikket 7 stk.  ind til nu, jeg strikker firkanterne med to tråde på strømpepinde nr. 4,5. Strikkefastheden passer ikke helt, så mine firkanter bliver 29x29 cm i stedet for de 25x25 cm der er beskrevet i opskriften. Det betyder selvfølgeligt at tæppet bliver større end de 100 x 125 cm som i opskriften, men det gør ikke noget, da min veninde gerne ville have det større. 

Når jeg engang er færdig, skal det sendes til Findland, hvor min venindes mor bor. 

Du finder opskriften lige HER

Du finder garnet lige HER








Ingen kommentarer:

Send en kommentar