søndag den 6. december 2015

Fødselsdagsgave til mig selv

Ja det er rigtig nok, jeg har lavet en gave til mig selv... et par spiral strikkede sokker, i ren ny uld fra Grønhøj Garn, Artic hedder det og det er vild lækker at strikke af og så er det super Wash, hvilket ikke gør det mindre lækkert, for så kan det jo sagtens vaskes i maskinen.

Jeg har strikket dem på pind 4, slået 48 masker op, strikket 4 ret og 4 vrang på 4 omgange, på 5. omgang rykkede jeg mønsteret en maske, altså startede med 1 vrang, 4 ret, 4 vrang og sluttede med 3 vrang, også på fire omgange. Jeg fortsatte med at skyde mønsteret med en maske på hver 4. omgang indtil jeg havde den ønskede længde.
Jeg afsluttede med at strikke ret over alle maskerne og strikke 2 sammen i slutningen af hver pind, indtil der kun var 2 masker på hver pind, ( 8 masker i alt) så trak jeg tråden igennem alle maskerne og afsluttede. Hæftede alle enderne og vupti havde jeg mig et par lækre varme sokker.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar